dimarts, 11 de gener del 2011

Conceptualització de la naturalesa de l'aprenentatge amb l'ordinador

Conceptualització de la naturalesa de l'Aprenentatge amb ordinador

Actualement les tecnologies desenvolupen a un ritme excelerat, i tots ens hem d'adaptar, fins i tot les escoles.


moltes escoles ja comencem a crear nous projectes per adaptar-se als nous canvis, com és el cas de les Aules 2.0 o de les TIC a l'aula: 1x1.


ja hem vist moltes propostes de diversos autors, una d'elles és la de l'autor Charles Crook. Segons ell podem parlar de quatre metàfores per explicar la manera com la tecnologia ens pot ensenyar a partir de l'ordinador:




A través d'aquestes metàfores s'explica com els ordinadors poden ensenyar o com ens poden ajudar a aprendre en funció del paper que ha de jugar l'ordinador.




Metàfora tutorial:

L'ordinador es qui s'encarrega de fer la tasca del mestre. Existeixen varis programes que fan aquesta funció, com ara: el jclic o l'entrenat per llegir.
Aquests programes s'encarreguen de plantejar una sèrie de preguntes o exercicis que l'alumne ha de respondre i que a continuació s'avalua per l'ordinador. Vegem per tant una tasca semblant a la que faria un mestre.

Metàfora de la caixa d'eines:

L'alumne s'encarrega de donar una sèrie de pautes que seràn dutes a terme per l'ordinador. En aquest cas parlem de la descoberta guiada i el paper del mestre quedaria una mica més secundàri, ja que tan sols hauria de seguir el procés del nen i formular una sèrie de preguntes per a fer-lo reflexionar i pensar.
Un programa podria ser el Logo.

Metàfora del laboratori:


L'ordinador es qui s'encarrega de fer la tasca del mestre. Existeixen varis programes que fan aquesta funció, com ara: el jclic o l'entrenat per llegir.
Aquests programes s'encarreguen de plantejar una sèrie de preguntes o exercicis que l'alumne ha de respondre i que a continuació s'avalua per l'ordinador. Vegem per tant una tasca semblant a la que faria un mestre.


Metafòra de la construcció:

Avui dia, l'ordinador és una eina d'allò més emprada. Tot hi no substituir l'experiència són un complement molt important.
Com ja sabem hi ha molts programes (com hem vist hem vist a dalt) per aprendre, també programes per buscar informació com la viquièdia, l'enciclopèdia britànica, podem també comunicar-nos amb gent de diferents parts del món, etc. L'ordinador actua com un amplificador de l'experiència d'escriure, dibuixar, classificar. Permet fer aquestes tasques de forma estimulant i eficaç.
Fem un ús doncs de les noves tecnologies com a complementari únic i insustituible



Aula 2.0



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada